dilluns, 5 de gener del 2009

Títols reials

M'he permès d'esmenar les cartes als Reis del pare i d'un parell dels meus cunyats afegint-hi uns llibres. Confio que aquesta nit Ses Majestats els hi duran atès que enguany, com de costum, els tres s'han portat d'allò més bé. Us en dono detalls perquè, si seguiu habitualment aquest humil blog, poden ser-vos d'interès.
Pel pare i per M, La dictadura de la incompetència, d'en Xavier Roig. N'he llegit la primera meitat i, en vistes de com està el pati, l'aconsello ferventment. D'aquelles lectures obligades, vaja. Més enllà de la seva innegable vigència, m'engresca el fet d'haver trobat en aquest assaig un motllo precís on encarixar-m'hi. Amb concisió i contundència, s'hi qüestiona el model social imperant, aquest pseudo-progressisme col·lapsant i col·lapsat que sembla no tenir alternativa. Doncs bé: la hi ha, i el llibre n'ofereix les claus d'una forma assequible i gens pretenciosa. Fins ara, havia anat seguint Roig a través de les seves col·laboracions a l'Avui i, de tant en tant, en alguna tertúlia radiofònica. El cas és que ja certificava certa sintonia, però ara, arrel d'aquesta publicació, admeto que li faig un lloc d'honor a la meva llista particular de referents.
L'altre títol és per J. Els bons Salvatges, d'en Ferran Sáez i Mateu. Encara no l'he llegit –tan sols l'he fullejat una estona– tot i que me'n deleixo perquè pinta esplèndid. Intueixo que lliga a la perfecció amb el d'en Roig i que pot ser-ne un complement ideal. Prometo escriure'n més ressenyes quan m'hi hagi endinsat a fons. Entre tant, per anar fent boca, n'avanço un extret ben sucós: "Ens pensàvem que habitàvem en un món basat en ideologies sòlides, però en realitat només eren rígides".

4 comentaris:

Noctas ha dit...

Ara m'estic llegint una novel.la de Wilki Collins que es diu "La dama de blanco" i quan l'acabi em vull llegir un assaig perquè quasi no en llegeixo d'assaigs.,no ets el primer en parlar molt bé de la dictadura de la incompetència., el Salouenc també el recomanava fa dies., en fi que me'l llegiré..saludus crack!!!

Efrem ha dit...

Els tindré presents, confio en el teu critèri.

"Prometo escriure'n més ressenyes quan m'hi hagi endinsat a fons." Et prenc la paraula, eh!

Salut

Judit ha dit...

Hola :)
He passejat alguns dies pel teu blog i al final m'he decidit a escriure :P

Me'ls apunto :) Jo ara estic llegint "la vida dels altres" i "l'home que va confondre la seva dona amb un barret". També estan prou bé, però de totes maneres confio en el teu criteri :P

Josep (sl) ha dit...

Gran elecció amb l'assaig jo el vaig devorar tant aviat va sortir. inclús li vaig fer una ressenya al meu blog.